Inspiration - Badrum

Inom de närmsta dagarna är det dags för oss att börja bestämma (och beställa) hur vi vill att badrummen ska se ut. Detta är något av det svåraste av allt i renoveringen hittills, om ni frågar mig. Det finns så mycket fina sätt att göra det på, men det är så svårt att få ihop det och hitta rätt saker i butikerna.
Jag, eller vi, vet i alla fall att vi vill ha ganska breda kommoder/tvättställ, både uppe och nere. På övervåningen kommer det att bli dubbelvask, och på nedervåningen enkel. Något annat som vi är säkra på är att det ska vara stora speglar på väggen.
På nedervåningen funderar vi på om vi ska ha antingen svart eller vit marmor som golv, men som även går upp på en vägg i duschen (som på bilden ovan). På resten av väggarna kommer det förmodligen att bli breda vita kakelplattor.
En annan sak som jag som tjej funderar på, är hur vi ska göra med badrumsbelysningen för att det ska bli så bra ljus som möjligt. Vi kommer att ha spottar i taket i båda badrummen, men det som vi behöver bestämma oss för är hur vi ska göra med belysningen i ansiktshöjd, dvs. vid spegeln. Jag är sugen på en lösning där lampor sitter integrerade i spegeln, som på högra bilden ovan eller som på den första bilden i inlägget. Vi får se om det går att lösa! 
Kakel och klinkers på övervåningen vet vi inte vad vi vill ha än... Kanske stora gråa plattor, men vi har inte hittat något riktigt snyggt än.
Egentligen hade jag velat få in lite trä i åtminstone ett av badrummen, i stil med bilderna nedan. Jag har dock inte hittat någon badrumsinrednings-leverantör som gör några fina träkommoder... Så det får väl bli trä och grönt i form av detaljer istället. 
Tycker ni att denna typ av inlägg är kul förresten? Annars kan jag sitta och planera för mig själv, hehe.
Elise:

Jättekul med sånna här inlägg! :) Riktigt fina inspobilder dessutom! :)

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

wow vad snyggt! Jag måste renovera mitt badrum men har skjutit på det, så dyrt ju haha. Tack för inspon<3

Stina:

Superkul såklart!! Älskar ju inredning o inspiration 💜

Kommentera inlägget här: