Fredagsmys

Eller snarare fredagsfys. En PW på 10 km blev det denna sista februaridag. Nu tar jag helg och ser fram emot lite riktigt fredagsMYS ikväll.

Söndag i Stockholm

Söndagen startades med en god brunch.Pannkakorna var godast enligt mig, hehe...Efter brunchen gick vi tillbaka till lägenheten och kollade finalen i ishockeyn som dessvärre inte gick så bra. Därefter tog vi tåget till Uppsala för att kolla på Felicias nya lägenhet. Den var jättefin och mysig, men har dessvärre inga bilder därifrån. Vi köpte med oss lite gott och sen var det dags att flyga hem. Tack Fellan och alla andra tjejer för en underbar helg

Lördag i Stockholm

Charlie och Fellan på stan.Gofika som gick på 100 spänn. Dock värt det eftersom jag varit sugen på kladdkaka SÅ länge.Mirre var lite nyttigare och åt en sallad.På kvällen lagade vi tacos och förfestade i Charlies lägenhet.Charlie och Majlinda hade likes-tävling, och Charlie stod mot alla odds som slutlig vinnare.Det blev en hel del snapchats, hehe.Framåt småtimmarna tog vi oss till Sturekompagniet och dansade.Majje fick låna en keps av DJn, som han dock snabbt ville ha tillbaka.Väl tillbaka i lägenheten käkade vi lite tacos som nattamat och hade kul innan vi somnade gott.

Bleeding Red

Har länge drömt om en Gynning-tavla och det ultimata hade väl varit en stor. Just nu nöjer jag mig dock med en litografi och beställde därför hem den här nedanför. Det är Bleeding Barbie som hon nu döpt till Bleeding Red respektive Bleeding Blue istället, då de kommit ut i nya färgsättningar. Jag kan dock inte se någon skillnad på Bleeding Red och Barbie. Det kan vara så att det rosa på bilden är rött nu istället, men det blir nog bra det med.

Fredag i Stockholm

Beställde en kalkonfralla med tomat och "blandade salladsblad". Känns som att de snålade lite med salladen, haha.Majsen på planet.Vi beställde hem pizza till Charlies lägenhet och kollade på semifinalen i ishockey.På kvällen gick vi och åt en god middag på Vapiano.Efter en bra film och gottis somnade jag och Majje (som var min sovkompis) i ena soffan. Detta var min utsikt, hehe.

Fruktfrukost

Unnade mig en god frukost imorse på jobbet. Smakade som sommar!

Thailandskärlek

Två år sedan jag var i Thailand, med Jeni. Tiden går så himla fort, och att vi ens varit där känns så avlägset. Det känns nästan som ett annat liv. Den resan påverkade mig sjukt mycket. Alla intryck och känslor fick en att uppskatta sitt eget liv mycket mer, men det är sjukt så fort man "glömmer" saker. Nu lever man som vanligt utan att tänka på det. Det är nästan så att jag skäms lite, för visst, mitt liv fortsätter som vanligt men det livet jag levde där nere i 2 veckor lever dessa barn varje dag. Det är det som är så lätt att glömma. Jag önskar dem allt gott dock, och hade mer än gärna åkt dit igen för att hälsa på och hjälpa till.
Ps. Vill ni läsa mer om resan så finns allt under kategorin Thailand 2012.
Btw, jag MÅSTE börja använda min systemkamera igen. Vet att jag har sagt det förut, men det blir ju sååååå fina bilder. Skärpning Vendela! Hehe

Bombay

En av tre tavlor, dock den enda som sitter uppe på väggen. Fick hem den sista (London) idag. Nu ska jag bara be Emme om hjälp att få upp dem två sista. Tog ÄNTLIGEN ner julstjärnorna i mina fönster idag också. Har letat efter enkla lampskärmar att byta ut dem med och har inte hittat några förrän idag. Men då var det också avklarat. Börjar komma mer och mer i ordning och trivs som fisken i vattnet.

Stig In

Gårkvällens middag avnjöts på Stig In. Det blev oxfilé för oss båda och det var GOTT! Handbollen därefter blev inte lika lyckad, tyvärr en förlust...

Ett år sedan

Förra årets allahjärtansdag som spenderades på Saltan med Emil, så klart. Tiden går fort när man har roligt, men att det redan har gått er år sedan vi var där känns sjukt! I år blir det dock inte lika speciellt, utan middag på Stig In och sen handboll. Men så länge jag får spendera kvällen med Emme, så är jag nöjd.

Alla hjärtans dag

Att vakna upp till detta när man ligger hemma sjuk. Ja, då blir dagen automatiskt mycket bättre. Min finaste ♡

Sjuk

Sjuk tjej på jobbet tidigare idag. Nu ligger jag däremot hemma nerbäddad framför Homeland.

New in

Åttonde paret i min Nike-samling. Den börjar ta sig!

Yummy in my tummy

Malmö

I lördags åkte jag och Mirre in till Malmö för shopping, god mat och övernattning på hotell, som jag fick av henne i 20årspresent. En toppenhelg helt enkelt!

Fredagsmys

Två bilder från fredagsmyset förra veckan.

Lunch

Grattis farfar ❤

Städsöndag

Känns som att det är dags att putsa spegeln, haha! Lika bra att göra det idag för jag måste ändå städa lägenheten. Ett stort minus när man flyttat hemifrån...
Här ser ni även mitt nya mobilskal från By Malene Birger.

Lördagskvällen

Jag och Mirre hade en mysig kväll i sällskap av Fadji. Melodifestivalen var lite av en besvikelse, men resten av kvällen var bra. Lugn och skön helg!
Haha charmig bild i slutet...

Mössväder, tjejkväll och hundvakt

Hej hopp och god lördag. Numera går jag inte utanför dörren utan min mössa på huvudet. Det är ju snorkallt utomhus och jag längtar efter värme. Kan dock inte förneka att jag ändå tycker detta vädret är lite mysigt. Förutom när man fryser, blir blöt om fötterna, håller på att halka, eller måste skrapa rutorna på bilen. Mycket positivt, hehe...
Hur som helst. Igår var vi ett gäng tjejer hemma hos Marion och Marielle, käkade tacos, snackade och skrattade. Idag har jag och Majlinda tränat och ikväll ska jag och Marion passa Fadji och kolla Melodifestivalen.

Bombay

Utökar min, ännu inte upsatta, samling med Guide to Bombay (enda som inte längre är slutsåld...). Nu ska jag bara ta mig i kragen och fixa ramar.