Fun in Barcelona

Maj 2012

Bilder från maj förra året. Var tusan är det fina vädret och den värmen nu egentligen? Jag sitter på jobbet och tittar ut. Det är grått och det regnar... Blir lite deprimerad när jag tänker på det och orolig att vi inte kommer få någon ordentlig sommar. Men i och för sig, det får vi aldrig. Jag hoppas i alla fall att det hunnit bli fint när jag går på semester i juli.

Harry och Majsen

Söndag

Igår när vi kommit hem orkade vi inte göra något speciellt. Därför körde vi till donken och åt och mös sedan med Fadji i soffan framför Sune i Grekland.

Fadji 10 år

Världens absolut bästa vovve fyller 10 hela år idag. Tänk att jag inte ens hunnit fylla 10 när vi hämtade hem honom sommaren 2003. Han vet inte hur bra han är och hur glad han kan göra mig. Jag hoppas att vi får spendera några år till med honom i alla fall. Vill inte ens tänka på en tid då han inte kommer finnas kvar hos oss... Nej, nu ska jag inte bli deppig. Grattis älskade Fadji!!

Barcelona - lördag

Tyvärr de enda bilderna som togs med min mobil på lördagen. Nu är vi hemma igen och har haft några fantastiska dagar i Barcelona. Första men absolut inte sista gången jag besöker denna stad. Jag och Emil är inne på att åka till Grekland i sommar men annars vet jag inte riktigt när nästa resa kommer äga rum... Det återstår att se helt enkelt. Nu är det dock tillbaka till verkligheten och tillhörande rutiner, ändå skönt.

Barcelona - fredag

Barcelona - torsdag

Barcelona - onsdag

Igår när vi kom fram till hotellet blev vi välkomna av en stor One Direction-fans-liga (tänk er Justin Bieber när han kom till Stockholm). Efter att vi fått våra hotellrum tog vi oss ner och solade fram till kl 18. Harry från One Direction låg också solade och massor av brudar stod och skrek nedanför hotellet, galet. Emil stod till och med i baren med honom, haha. På kvällen gick vi en lång runda längst med strandpromenaden och åt en god middag på en mysig restaurang.

On our way

Live från planet, hehe. Nu är vi på väg! Vädret ska nog inte bli det bästa men det ska bli skönt att komma bort ändå. Antagligen finns det wifi på hotellet så vi hörs väl någon gång under veckan i alla fall. Puss

Barcelona

Slutkörd

Sprang milen för första gången utomhus någonsin innan idag. Eller det blev 5an x2, men ändå. På 57 minuter dessutom, så jag är nöjd! (Appen hänger inte riktigt med till 100% så distansen stämmer inte helt på den). Efter det hann jag återhämta mig en timme innan det var dags för en timmes TRX. Nu är jag helt slut och har dessutom fått ont i ryggen... Hoppas den blir bättre av några dagars vila. Nu måste jag egentligen sätta igång och packa, men jag har ingen ork.

Kategori: Träning Taggar: breeze, löpning, slingan, trx, träning;

Nails

Hej hopp! Måndag idag och bara två dagar tills vi befinner oss i Barcelona. Det ska bli SÅ skönt att komma bort, sova på hotell och bara slappna av. Hur som helst, igår var jag och Majlinda i Malmö för att fixa våra naglar. Första gången för oss båda och vi är väl nöjda. Man blir ju petig och lite kräsen och ser alla små skavanker men i det stora hela är vi nöjda. Nu ska jag tillbaka till jobbet och i eftermiddag blir det löpning och därefter ett TRX-pass på Breeze. Puss

May. 18, 2013

Vi hade en mysig kväll igår i Malmö. Först åt vi fondue på Elysée och därefter såg vi Den store Gatsby på bio. En bra film konstaterade vi båda. Idag har vi spenderat lite tid i solen och nu kollar vi hockeyn. Ikväll blir det grillning och Eurovision. Ha en fin lördag!

Kategori: Vendelas vardag Taggar: 6månader, bio, elysée, eurovision, fondue, gatsby, kärlek, malmö;

6 månader

Inväntar Emil för en mysig kväll i Malmö för att fira att vi har 6 månader idag. Puss

Good things ahead

Nu börjar sommaren närma sig med stormsteg och jag har en del att se fram emot. Redan nästa vecka åker vi till Barcelona för sol, bad, shopping och god mat. I juni är det dags för Summerburst i Stockholm och jag är redan taggad!!! Om 60 dagar, vilket dock känns som en evighet, går jag på 4 veckors semester. Det kan hända att det blir någon utlandsresa till i sommar, vilket jag verkligen hoppas. Längesen jag var utomlands nu... (London i december)

Lägesrapport

Ledsen för världens sämsta uppdatering, men jag har mått ganska kasst de senaste två veckorna vilket har resulterat i noll energi eller ork att lägga tid på bloggen. Min huvudvärk som jag som sagt haft i två veckor vägrar att ge med sig. Jag var på syntest idag men synen var det inget fel på, så nu får jag väl boka tid med min läkare och höra vad han har att säga. Kanske lite nålar i nackområdet hade funkat för att släppa på lite spänningar? Vi drar till Barcelona på onsdag nästa vecka, vilket jag förmodligen kan behöva. Att komma iväg och slappna av lite. Dock har jag lite (=mycket) ångest då jag inte är i min bästa form för tillfället. Blöäööäö... Lite sent att försöka ändra på det nu dock.
Hälsar god natt från en (då) glad, välmående och smal Vendela, pusshej.

Torsdag 9/5

Inledde långhelgen med 5 km i slingan på morgonen. Därefter träffade jag Stina och vi tog med oss hundarna ut till stranden så att de fick leka lite. På kvällen var jag och Emil och käkade god mat på Store Thor.

Picknick på stranden

Valborg - Indoor Shooting Center

Efter att vi varit i Lund drog jag och Majlinda in om Emporia innan vi stack hem till mig, gjorde oss i ordning och beställde sushi. På kvällen vaknades det fest på Indoor Shooting Center. Det blev en lyckad valborg, men jag är inte direkt sugen på Öja på lördag längre...