Renovering - glasväggar

Det händer massor i huset, men med tanke på att det blir mörkt innan jag hunnit sluta jobba så hinner jag inte dit för att kunna fota i dagsljus. Hur som helst, målarna har spacklat och ska gå på grundmålningen. Marmorgolvet på badrummet på övervåningen är lagt (ska fota så ni får se, så fint!) och de håller på att kakla väggarna. Redan i slutet av nästa vecka kommer köket så det börjar nog sättas redan veckan därpå, kul!
Något jag glömt visa/berätta är hur vi tänkt göra med det stora valvet mellan kök och vardagsrum. Det är så klart fint som det är, men vi ville göra något lite mer speciellt...
...och därför blir det ett glasparti på vardera sida, vilket resulterar i ett lite mindre valv i mitten. Vi diskuterade fram och tillbaka exakt hur vi ville ha det, och var ett tag inne på att göra skjutdörrar i samma stil som på översta bilden till höger här nedan, eller att istället för att ha ett valv ha två dörrar som går att stänga. Det vi kom fram till var att vi förmodligen aldrig kommer att stänga utan att det alltid kommer stå öppet och då känns det mest logiskt att bara ha två fasta glasparti.
För att kunna föreställa sig lite hur det kommer bli gjorde jag för ett ganska bra tag sedan (som ni kanske ser på de gamla tapeterna...) en liten skiss på datorn på ungefär hur det kommer se ut. Nu är det varken rätt vinklar eller tjocklek men man kan se på ett ungefär hur det kommer att bli.
Nu väntar vi bara på att de ska levereras, men förhoppningsvis blir det innan jul. Och håll tummarna för att det blir bra!
Ellen:

Åh vad kul! Kommer bli jättefint!

Victoria:

Hej! Jag googlade runt på nätet och hittade hit! Jag har letat länge efter dessa glasväggar/dörrar! Var har du beställt dem och vad kostade dem ungefär? Tacksam för svar :D
Hälsningar Victoria

Victoria:

Hej! Jag googlade runt på nätet och hittade hit! Jag har letat länge efter dessa glasväggar/dörrar! Var har du beställt dem och vad kostade dem ungefär? Tacksam för svar :D
Hälsningar Victoria

Victoria:

Hej! Jag googlade runt lite på nätet efter glasväggar/dörrar, så hittade jag hit! Jag undrar var du har köpt glaspartierna och vad de kostade ungefär :)
Tacksam för svar!
//Victoria

Svar: Hej! Vi fick våra glaspartier gjorda hos vår lokala glasmästare. Visade en ritning på hur vi ville ha det och gav måtten så fixade dem det! Tror våra gick på runt 15 000 kr.
Vendela Hugosson

Kommentera inlägget här: