Lista

1. Vem är din bästa vän? Majlinda
2. Vad har du för skostorlek? 39, men 40 i Nikes.
3. Brukar du skratta för dig själv? Ja, det händer väl någon gång per dag.
4. Vilket är ditt favoritnummer? Jag har väl ingen direkt favoritsiffra, men gillar nr. 5.
5. Vad var det senaste du åt? En smoothie gjord på blåbärskvarg, banan, hallon, mango och blåbär. Och vid sidan om hade jag lite proteinpudding i chokladsmak. Så gott!
6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Ljusblå kanske.
7. Hur är vädret just nu? Ganska svalt, men friskt och solen är framme, yey!
8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Mamma
9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Hm, helheten skulle jag säga. Man ser ju ganska mycket direkt, haha.
10. Tv eller dator? Nuförtiden måste jag säga dator, eftersom jag kollar på de flesta serierna där.
11. Favorit TV-program? Det som är aktuellt just nu som jag gillar är Parneviks, men annars brukar jag försöka kolla när Law & Order visas.
12. Har du några syskon? Yes, min bror Herman.

13. Längd? I passet står det 1,69 m men jag tror att det riktiga svaret är 1,67 m.
14. Hårfärg? Den jag har nu, och alltid har haft, ljusbrunt?
15. Ögonfärg? Gröna
16. Använder du kontaktlinser? Nej
17. Favorithögtid? Åh, jag gillar de flesta högtider, men får nog säga jul eftersom jag fyller år på juldagen, hehe.
18. Favoritmånad? Ännu en svår fråga. Jag gillar december som jag tidigare nämnde, men sen gillar jag vårmånaderna för att man har längtat så länge efter sol och värme. Samtidigt älskar jag juli och augusti för att jag har semester då. Men om jag bara får välja en månad så får det bli juli.

19. Har du gråtit någon gång utan någon anledning? Oj ja, det händer väl ganska ofta. Egentligen är det väl alltid någon anledning bakom det, men det kan ju vara något så enkelt som att man ser något sorgligt osv.
20. Vilken var den senaste filmen du såg? The Danish Girl.
21. Favoritdag på året? Ah, så svårt! Julafton?

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Det har jag inte ens tänkt på, men det skulle väl kanske inte vara det första jag gjorde. Svar vet ej!
23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? Man är ju gymnast, så ja :)
24. Kramar eller kyssar? Både och!
25. Choklad eller vanilj? Choklad har börjat ta över mer och mer på senaste tiden faktiskt.
26. Har du tatueringar? Nej, och vill inte skaffa några heller.
27. Vad lyssnar du på just nu? Hymn for the Weekend med Coldplay.
28. Är du kär i någon kändis? Nej
29. Vilka böcker läser du just nu? Ingen. Senast jag läste var när vi var i Dubai, och då läste jag både Två Systrar: Försoningen och Det är något som inte stämmer.
30. Piercingar? Har hål i öronen bara, men använder sällan örhängen.
31. Vad gör du just nu? Bloggar, hehe.
32. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Salt och smör!

33. Hundar eller katter? Hundar alla dar i veckan. Är ju rädd för katter! Men kattungar är himla söta.
34. Favoritblomma? Hortensia
35. Har du blivit påkommen göra något du inte får göra? Tror inte det.

36. Har du en bästa kompis i det motsatta könet? Ingen som jag är SÅ bra vän med, förutom Emil och Herman då.

37. Har du älskat någon nångång? Ja
38. Vem vill du träffa just nu? Emil, Majlinda och Hedda, vilket jag gör på handbollen ikväll!

39. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Ja, ganska många faktiskt, men några av dem har jag känt sedan jag var väldigt liten.
40. Har du någon gång skjutit med en pistol? Nej
41. Gillar du att flyga flygplan? Det är väl inte min favoritsyssla direkt, men jag har inget emot det.

42. Höger eller vänster-hänt? Högerhänt
43. Hur många kuddar sover du med? Jag och Emil har vars två kuddar, men jag sover ju bara på en åt gången, beroende på vilken sida jag ligger på.
44. Saknar du någon? Ja, jag saknar de vänner som jag träffar alldeles för sällan. Och så Fadji och farfar så klart.
 
Wilma Ahlborg:

Härlig lista och fin blogg! Kram

Emma:

Vilken kul lista! :) Och fina bilder!

Majs:

❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här: