Dag 12



Bilder från dagen. Barnen hade som vi hoppats på sig kläderna, och i skolan gjorde vi masker.

Fredag den 24 februari 2012


Sista hela dagen började som vanligt med frukost och buss till skolan. Min favoritkille Oth (vet inte riktigt hur det stavas) var mysig och somnade i mitt knä. Han var så trött att jag fick bära honom ur bussen och in till skolan. På första passet målade vi frukter med de små barnen, allt från banan till körsbär. Med de stora ville vi göra något kul eftersom det var vår sista dag så vi pysslade och de fick göra egna masker. Detta verkade de tycka var kul!


Vid lunchtid åkte vi tillbaka till hemmet igen och det kändes lite tråkigt att lämna skolan. Förmodligen kommer vi aldrig mer komma dit, även om rektorn sa något med att hon hoppades att vi kom tillbaka nästa år. Till lunch fick vi ris, kött och grönsaker och sedan solade vi ett litet tag tills barnen kom hem från skolan. Med dem gjorde vi allt möjligt på eftermiddagen. De fick måla i målarböckerna, göra armband, måla naglarna, sätta upp varandras hår och bara mysa. Jag försökte njuta så mycket som möjligt av varje sekund även om det är svårt att fatta att vi verkligen ska lämna stället imorgon.


Vid 18 blev det dags för middag – makaroner! Hemma hade maträtten kanske inte varit någon höjdare, men här var den väldigt uppskattad efter allt ris. Efter maten gick jag och Jennifer till SevenEleven för att handla och när vi kom tillbaka var det dags för de små att gå och lägga sig. Vi nattade dem precis som vanligt, men det blev dubbelt så många kramar som vanligtvis. Det är en väldigt jobbig känsla att veta att man kanske aldrig mer kommer träffa de små liven. Man har verkligen blivit fäst vid dem och de är underbara hela högen. Helst av allt hade jag velat ta med mig alla hem.


Efter nattningen har vi packat och ska nu sova. Imorgon blir vi hämtade av en bil klockan 8 som ska ta oss till Bangkok. Jag hoppas innerligt att barnen är vakna innan vi sticker så att vi hinner krama om dem och säga hejdå en gång till.

Kommentera inlägget här: