Min jul

Pepparkakor - Lussebullar

Ischoklad - Marsipan

Köttbullar - Prinskorvar

Julkorv - Julskinka

Lax - Sill

Revbensspjäll - Janssons frestelse

Ris a la malta - Risgrynsgröt

Rullsylta - Pastej

Glögg - Julmust

Ge -

Hemma - Borta

Utomlands - Sverige

Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss

Chokladkalender - Paketkalender

Plastgran - Äkta

Arne Weise - Ernst

Hur och med vilka ska du fira jul i år?

Vi kommer att fira hemma, tillsammans med mammas sida av släkten.

Vad önskar du dig i julklapp?

Oj, lite olika. Mest dyra saker, så jag är inställd på att inte få allt. Ny dator, plattång, polaroidkamera och mer som jag inte orkar rabbla upp.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?

Hm, den första jag alltid tänker på är när de åker på husvagnssemester, men annars julklappsverkstaden kanske.

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?

Oftast är jag alldeles för stirrig och ser fram emot julafton sjukt mycket, men när dagen väl kommer känns det inte så superspeciellt. Men att spendera en dag med nära och kära, äta god mat och ge och få presenter är aldrig fel!

Har du firat jul utomlands någongång?

Nej

Vilken jullåt är den bästa?

Alldeles för svårt att välja en, kanske All I Want For Christmas? Nej, jag vet faktiskt inte!

Vilken julfilm är den bästa?

Det får bli Love Actually
Har du varit Lucia någon gång?
Nja, inte så där seriöst, men när jag var liten var jag nog. På dagis eller något sånt.
Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Svårt! Har inget speciellt minne från någon speciell julafton. Alla ser ungefär likadana ut och är lika mysiga.
Kommentera inlägget här: