Inspiration - Väggfärger

Medan Emil sliter i huset sitter jag och planerar hur de olika rummen ska se ut. Det var ju 9 månader (!) sedan vi skrev på papperna så jag har haft en del tid på mig att tänka. Nu börjar det dock bli dags att fastställa saker och ting, och därmed få ordning bland alla tankar som flyger omkring i skallen.
Vi har pratat om hur vi vill att väggarna ska se ut. I några av rummen kommer det troligtvis att bli ljusgrått, och på några ställen även spegelpanel på väggarna. I sovrummet är jag helt bombsäker på att jag vill ha grått, och där behöver det inte nödvändigtvis vara den absolut ljusaste gråa utan mer åt den nyans ni kan se på bilderna med sängarna ovan och nedan.
Andra rum som förmodligen kommer att bli ljusgråa är hall (både uppe och nere) samt matrummet. Vi har ju ett Tati-sidobord från Asplund i lägenheten redan idag, och det kommer bli ännu finare när det får stå framför en ljusgrå vägg som på bilden ovan.
Esmeralda:

Kommer bli riktigt snyggt! Håller på att flytta så älskar att få inspiration från andra vad man kan ha för inredning, färger etc.

Kommentera inlägget här: