Dag 7


Ett litet collage från dagen som varit, eller en del av den helt enkelt. När vi var inne på Floating Market, strosade rundor och shoppade. 

Söndag den 19 februari 2012


I och med att det är helg fick vi sovmorgon till 9 i morse. Vi åt frukost som vanligt och tog det lugnt en stund innan vi gick och lekte med barnen hela förmiddagen. Vi tog fram våra kritor som vi hade med oss och så målade vi på asfalten med barnen, vilket de tyckte var jätteskoj. Sedan var det dags för mat (riktig pasta med någon form att köttfärssås), vilken faktiskt var ganska ätbart! Efter lunch gick jag, Jeni och Eliska in till Floating Market där vi gick och strosade rundor och shoppade i flera timmar. Här var det sjukt mycket folk. Så mycket folk att man knappt kom fram på vissa ställen. På marknaden finns allt från mat, kläder, solglasögon och leksaker. Med mig hem fick jag en klänning och ett par shorts till mig själv. Till de nio minsta barnen köpte vi fem Angry Birds-tröjor till killarna och fyra söta små klänningar till tjejerna.


Väl tillbaka på barnhemmet var vi trötta i ben och fötter så vi tog det lugnt en stund och umgicks lite med barnen som sprang rundor och lekte, innan det var dags för att för första gången sitta och äta kvällsmat tillsammans med barnen. Restaurangen hade varit och lämnat mat här, så det  var antagligen därför. Det bjöds i alla fall på ris (surprise!), kycklinglår, köttfärssås och någon kålsoppa. Själv stoppade jag mest i mig ris med soja som vi köpte på marknaden. Nu väntar vi på att barnen ska äta upp och diska och så innan vi ska natta de minsta barnen och ge deras saker.

Kommentera inlägget här: